torsdag 28. desember 2017

Min trippeleventyrvott


Når Vottelauget inviterer til samstrikk av trippeleventyrvott med juletema i desember, må man jo slenge seg med. 
Fargene mine er kanskje mer adventsfarger enn julefarger, men juletrærne har stjerne i toppen, så jeg syns det må være innafor. (Dessuten får jeg ikke være med å vinne premier, siden jeg jo er arrangør av denne samstrikken...) Jeg har i hvert fall brukt elementer fra minst tre eventyrvotter, åtte, for å være nøyaktig. Visste dere at man kan legge til alle mønstrene man bruker på Ravelry? Selv om det er hele åtte forskjellige? Det er en morsom funksjon, syns jeg. 



Ganske fiffig, eller hva? En annen fiffig ting er at jeg strikka disse vottene ovenfra og ned, for jeg var usikker på hvor langt garnet rakk, og tenkte jeg kunne alltids bruke noe annet på mansjetten om det knep. Så jeg la opp fra toppen med Judy's magic cast on, som
når man strikker tå-opp-sokker, og strikka nedover. På tomlene brukte jeg det samme magiske opplegget, og da hadde jeg masker klare til å strikke tomlen nedenfra og opp til slutt. Ved å felle langs tommelkilen i stedet for å øke, ble det en fin kant, syns jeg. Og til slutt viste det seg at jeg hadde nok garn. 

Vinterens favorittvotter i år!




2 kommentarer:

  1. What are the granny squares underneath the knitting? They are beautiful. So are the mittens!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Here's a link to the pattern: https://www.ravelry.com/patterns/library/happy-granny-square

      Slett