lørdag 6. juli 2013

Heklesommer


Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn får jeg alltid lyst til å hekle om sommeren. Det har jeg tydeligvis til felles med flere, i hvert fall med Anne.


Dette skal bli en skilpaddegryteklut, a la denne, som jeg ga bort i Gryteklutbytteringen i vinter. Kanskje blir det et mønster også , etterhvert.

Så har jeg kost meg med Arne&Carlos' nye bok, "Håndarbeid fra hagen", og begynt å hekle Primulateppet deres, i mindre format, riktignok, tenker det blir en pute.


Blomstene hekles sammen underveis, og det gjelder å ha tunga rett i munnen. Plutselig er det 13 kronblader i stedet for 12, eller de er heklet sammen feil. Og det er umulig å ta opp, siden det ville innebære å rekke opp alle blomstene du har laget siden feilen ( i hvert fall siste omgangen), og det gidder i hvert fall ikke jeg. Men med alle fargene legger man ikke så lett merke til det. (Håper jeg, da...)




Finn tre feil!

Til slutt er det et evighetsprosjekt - "Luftig lappeteppe" - eller "Fullt av høl", som resten av familien kaller det.  Mønsteret er veldig enkelt, har sett det på en gammel duk, og på et teppet jeg kjøpte på Fretex. Hekles også sammen etterhvert. Jeg tror det er eneste måten jeg kan klare å gjøre ferdig et teppet.


Vel, det gjenstår å se om det blir ferdig, da. Dette er et utsnitt, som kan gi inntrykk av et STORT teppe, men det er omtrent så stort som det dere ser...  vi får se etterhvert. Kanskje jeg kunne bli insiprert til å få gjort ferdig dette teppet også. Det er dessverre ikke heklet sammen underveis....

Growing Babette blanket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar